Vabaharidusliku koolituse õppekava Merike Reiljani Keelemehekoolitus Eesti keel A2

Õppekavarühm: võõrkeeled ja kultuurid

1. Õppe eesmärk on anda õppijale igapäevaseks ja elementaarseks toimetulekuks vajalikul tasemel sõnavara, õpetada koostama lauseid ning kasutama keelestruktuuri lausete koostamisel ja kirja kirjutamisel. Panna alus keelestrateegiate ja grammatikastruktuuride tundmisele ja keelebaasi ehitamisele. Õpetada esitama küsimusi ning nendele vastama, kasutama igapäevaseid ja lihtsaid fraase, et toime tulla elementaarsetes igapäevastes keelesituatsioonides. Õpetada ennast tutvustama ning rääkima lihtsate lausete ja küsimuste abil igapäevastel elementaarsetel teemadel (pere, kodu, tervis, kauplus, töö).

Aidata ületada keelebarjäär. Õpetada kuulama ja vastu võtma lihtsat eestikeelset juttu ning reageerima küsimustele. Õpetada lihtsate fraaside ja lausete abil kirjeldama oma perekonda, teisi inimesi, elutingimusi ning väljendama oma vajadusi. Õpetada jutustama lihtsaid igapäevaseid sündmusi. Õpetada toime tulema igapäevastes suhtlusolukordades, mis nõuavad otsest ja lihtsat info vahetust tuttavatel rutiinsetel teemadel. Õpetada kirjutama elementaarset lihtsat lühikest kirja.

.Arendada kõiki nelja keele osaoskust (kuulamine, lugemine, kirjutamine ja rääkimine).

Valmistada õppija ette eesti keele A2 taseme tasemeeksami sooritamiseks.

2. Õppetöö kestus on 4-8 kuud, kaks korda 2 kuni 4 akadeemilist tundi nädalas. Olenevalt sihtrühmast ka igapäevaselt 4-6 akad tundi; vajadusel individuaalõpe, mille töögraafik koostatakse kokkuleppel, sellisel juhul on tundide arv vastavalt kokkuleppele 100-156 akad tundi.

Tavalise õppegrupi suurus on 10-15 inimest. Maksumus 6€ inimene koos käibemaksuga.

Individuaalõppel

  • 2 inimest a´ 16€ akad tund
  • 3 inimest a´ 14€ akad tund

Kursused toimuvad aastaringselt, algus igal ajal kursuse olemasolul (10-15 inimest) pärast keeletaseme määramist.

3. Õppekeeleks on vene keel.

4. Õppekava maht on 200 akadeemilist kontakttundi auditooriumis. Kursuste pikkus varieerub vastavalt sihtrühmale ja õppijate soovile.

5. Koolitaja on Merike Reiljan, kõrgharidus Tartu Ülikool, eriala eesti keel võõrkeelena; täiskasvanute koolitamise kogemus 20 aastat, üle 1000 õppetunni igal aastal, koostöö erinevate firmade, ettevõtete ja asutustega, erinevate sihtgruppidega. Õppetöös kasutatakse Tartu Ülikoolis kaitstud GSEA metoodikat, maksimaalselt imiteeritakse keelekeskkonda. Vajadusel kaasatakse teisi eriharidusega koolitajaid.

7. Kursusel osalemiseks peab soovija võtma ühendust keelefirmaga ning allkirjastama lepingu, piirangud olemasoleva keeletaseme osas puuduvad; keeletase määratakse kindlaks enne lepingu allkirjastamist lühikese vestluse käigus.

Kursuse läbimiseks ja tunnistuse saamiseks peab kursusel osaleja osalema vähemalt 80% auditoorsetes tundides. Kui osaletud tundide arv on väiksem, väljastab keelefirma tõendi läbitud tundide kohta.

Väljastatav tunnistus on registreeritud keelefirma dokumentatsioonis ning kannab järjekorranumbrit.

8. Õppekavas seatud eesmärkide täitmiseks ja oskuste omandamiseks on olemas hästisisustatud klassiruumid päevasel ajal loomuliku valgusega, pimedal ajal hästivalgustatud. Ruumid on talveperioodil köetavad, õppimiseks on mugavad suured lauad, mugavad toolid, markertahvel, audio- ja videotehnika, televiisor, arvuti, printer. Ruumid on plastikakendega ja õhutatavad. Tee, kohv, kakao, küpsised, kompvekid, veeaparaat. Õppijad saavad materjali kursuste hinna sees.

Õppematerjalidena kasutatakse järgmisi materjale:

Merike Reiljani loodud õppematerjalid ja testid

Ajakirjad, ajalehed ja internetis olev avalik info

Mall Pesti, Helve Ahi "E nagu Eesti"

Riikliku Eksami- ja Kvalifikatsioonikeskuse harjutusvihik „Eesti keele algtaseme test 2001"

Hille Pajupuu ja Pille Reins „Eesti keele harjutustest" Algtase ja muukeelne põhikool

Helle Leemets „Sammhaaval"

Õppekava sisu kirjeldus A2

Läbitavad teemad Õppesisu Õpiväljundid
sissejuhatus keelde Kursuse ülesanded
tutvumine õppematerjaliga, keele õppimise iseärasused
Õppija on tuttav keeleõppe iseära- sustega, erinevate keeleõppe võima- lustega
struktuuriõpetus tegusõna tähtsus, seosed, pööramine olevikus, aktiivne ja mitteaktiivne tegusõna Õppija tunneb tegusõnaga seotud grammatikat, oskab pöörata olevi- kus, teeb vahet ja oskab kasutada aktiivset ja mitteaktiivset t-sõna
struktuuriõpetus ühendtegusõna, selle kasutamine praktikas, meeldejätmine Õppija tunneb ühendtegusõna ja oskab seda kasutada praktikas
struktuuriõpetus Käima-minema-tulema „kuhu"?lühivormid, sõnavara arendamine Õppija oskab kasutada tegusõnu Käima-minema-tulema õiges kon- tekstis ja õige grammatikaga, tunneb lühivorme
asesõnad see, need, asesõnade põhivormid, lihtsamate lausete moodustamine, asesõnade vormid ja nende kasutamine Õppija oskab kasutada asesõnu see ja need õigetes vormides, oskab moodustada lihtsamaid lauseid
Isikuandmed, tutvumine, iseloomu ja välimuse kirjeldamine 3 põhivormi, põhivormide moodustamine, omadussõnade kasutamine, fraaside ja väljendite kasutamine, välimus, juuksed, nägu, kasv, riided, riietumine Õppija oskab moodustada 3 põhi- vormi ning neid lausetes õigesti kasutada, tunneb erinevaid väljen- deid ja fraase, oskab kasutada õpitud sõnavara lihtsate lausete moodusta- misel
Pere kellel, kellele? Dialoogide moodustamine, paaristöö Õppija tunneb küsisõnu kellel ja kellele ning oskab neid kasutada dialoogide moodustamisel, küsimus- tes ja vastustes
Ilm, aastaajad Millal, kellega, millega? ära, jutustamine, küsimuste esitamine Õppija tunneb küsisõnu millal, millega, kellega ja nende grammati- kat, tunneb käskivat kõneviisi, oskab lihtsalt jutustada ning esitada küsimusi
Tegevused küsisõnad grammatikaga, küsimuste moodustamine, küsimustele vastamine; erinevad tegevused, laulmine, tantsimine, ujumine, sportimine, õppimine, lugemine, teater, kino, muusika, remont, koristamine Õppija tunneb küsisõnu ja nende grammatikat, oskab moodustada küsimusi ning nendele vastata, suudab vestelda, kirjutada erineva- tel teemadel
Töö aastaajad, kuud, tähtpäevad, elukutsed, lausete moodustamine, erinevad elukutsed, erialad, töövahendid, kohustused, palk Õppija suudab vestelda ja kirjutada erinevatel teemadel, tunneb vastavat sõnavara
Reisimine tagasõnad, pildi kirjeldamine, erinevad kohad nii Eestis kui välismaal, huvitavad reisid Õppija tunneb tagasõnu ja oskab neid kasutada
Sport Arvsõnad, erinevad spordialad ja nendega tegelemine Õppija tunneb arvsõnu koos gram- matikaga ning oskab neid kasutada
Iseloom, sõbrad Käänded, käändelõpud, iseloomustamine ning inimeste erinevad iseloomud, sõbrad, tuttavad, töökaaslased, sugulased Õppija tunneb kõiki käändeid ning käändelõppe, oskab neid kasutada vestluses ja kirjas
Haridus, õppimine Lausete koostamine, vigade parandus, õppimine kus, kelleks, kuidas, kui kaua, millal Õppija oskab leida ja parandada oma vigu
Kodu söök, mööbel, riietumine, korter, selle kirjeldamine, dialoogid Õppija tunneb erinevate teemade sõnavara ja oskab kirjeldada pilti
Kauplus ma-ja da inf, kapluse osakonnad, erinevad kauplused ja kaubad, ostmine, küsimine Õppija tunneb ma-da infinit koos grammatikaga ning oskab neid kasutada nii kõnes kui kirjas
Kauplus, kohvik toiduained, mõõdud ja nende grammatika, võrdlusastmed, osastav mitmus Õppija tunneb mõõtude grammatikat ning võrdlusastmeid, oskab moo- dustada ja kasutada mitmuse osast
Ankeet -na ja -ks, ankeedi täitmine, näidisankeedid, põhiterminid Õppija tunneb -na ja -ks käände- lõppude kasutamist, oskab täita ankeeti ning tunneb vastavat sõna- vara
Hobid Eitussõnad, sidesõnad, nende kasutamine lauses, eitavate lausete moodustamine ja treening, minu ja minu sõprade hobid ja nendega tegelemine Õppija tunneb eitussõnasid koos grammatikaga, sidesõnasid ning oskab neid kasutada lausetes. Oskab moodustada eitavaid lauseid
Tervis Kuidas? Dialoogide moodustamine rühmas ja paaris, väljendid, terviseprobleemid, haigused, valu Õppija tunneb küsisõna kuidas koos grammatikaga, oskab kasutada asja kohaseid väljendeid, vestelda tervise teemadel
Apteek erinevad apteegikaubad, probleemid, küsimine-vastamine, ravimine, doosid Õppija tunneb terviseteemalist sõna vara, oskab esitada teemakohaseid küsimusi ning vastata
Tähtpäevad jutustava kirja kirjutamine, kiri sõbrale, sünnipäev, jõulud, pulmad, lapse sünd, juubelid Õppija tunneb tähtpäevadekohast sõnavara, oskab seda kasutada kirja kirjutamisel ning rääkimisel
Traditsioonid suuline jutustamine, pildi kirjeldamine, jõulud, jaanipäev, kingitused Õppija tunneb põhiliste tähtpäevade traditsioone ja oskab neid kirjeldada
Mis juhtus? Probleemide lahendamine, rühmatöö, elekter, gaas, vesi, politsei, päästeamet, remondid Õppija tunneb teemakohast sõna- vara, oskab seda kasutada vestluses ja kir ja kirjas
Helistamine, dialoogid viisakus- ja käibefraasid, nende treening Õppija oskab kasutada tüüpilisi käibefraase ning saab hakkama he- listamisel
Kiri, vigade parandus kirja treenimine, vigade otsimise ja parandamise metoodika Õppija tunneb vigade leidmise metoodikat ning oskab vigu parandada
Töö sõnamoodustamine, sõnadevaheliste seoste märkamise treening Õppija oskab moodustada -ja tegevus- nime, tegusõnast nimisõna, rahvust
Minu töö käänded, ülevaade käänete tabelist, üleminek mitmusele, töökohustused, töövahendid, mida teen tööl Õppija oskab ainsuselt üle minna mitmusele, tunneb ja kasutab tööga seotud sõnavara
Eksamitestide tutvustamine Kõigi nelja osaoskuse testide tutvustus ja treening Õppija tunneb eksamitestide süsteemi ning oskab neid lahendada ning oskab neid lahendada
A2 eksami tutvustamine terviktesti tutvustamine ja treening Õppija on saanud põhjaliku etteval- mistuse A2 eksami sooritamiseks
Maht kokku 200 akad tundi
MERIKE REILJAN KEELEMEES

Reg kood 11480227
merike.reiljan@gmail.com
Skype: meriosi1

Kohtla-Järve
Katse 9/21, 30327

Tel.55 59 69 21
Tel.68 78 155