Vabaharidusliku koolituse õppekava Merike Reiljani Keelemehekoolitus Eesti keel C1

Õppekavarühm: võõrkeeled ja kultuurid

1. Õppe eesmärk on pakkuda õppijale võimalust omandada igapäevaseks ja ametialaseks toimetulekuks vajalikul tasemel suhtlemisoskust eesti keeles. Arendada eestikeelse ja erialase sõnavara kasutamise pädevust (laiendamine, kasutus, grammatika ja fonoloogia).

Arendada keelestrateegiate ja grammatikastruktuuride tundmist ja nende kasutamist reaalsetes keelesituatsioonides. Arendada kuulamis-, arutlus- ja väljendusoskust, õpetada aktiivselt vestlema. Õpetada ennast spontaanselt ja ladusalt mõistetavaks tegema, kasutama keelt paindlikult ja tulemuslikult nii avalikes, õpi- kui ka tööoludes.

Õpetada looma selget, loogilist, üksikasjalikku teksti keerukatel teemadel, kasutades

sidusvahendeid ja sidusust loovaid võtteid.

Arendada eneseväljendusoskust ja treenida keelestrateegiaid, aidata ületada keelebarjäär.

Arendada kursusel osaleja keelekasutust igas keelesituatsioonis ning laiendada erialast sõnavara. Arendada resümeerimisoskust, õpetada otsima eri tüüpi suuliste ja kirjalike allikate teavet ja sõnastada neis esitatud põhjendusi ja arutlusi, tegema kokkuvõtteid ja ettekandeid auditooriumi ees. Õpetada end spontaanselt, ladusalt ja täpselt väljendama, eristades ka keerukamate situatsioonide tähendusvarjundeid, varjatud tähendust. Arendada kõiki nelja keele osaoskust (kuulamine, lugemine, kirjutamine ja rääkimine).

Valmistada osalejad ette C1 taseme keeleeksamiks.

2. Õppetöö kestus on 4-8 kuud, kaks korda 2 kuni 4 akadeemilist tundi nädalas. Olenevalt sihtrühmast ka igapäevaselt 4-6 akad tundi; vajadusel individuaalõpe, mille töögraafik koostatakse kokkuleppel, sellisel juhul on tundide arv vastavalt kokkuleppele 100-156 akad tundi.

Tavalise õppegrupi suurus on 10-15 inimest. Maksumus 6€ inimene koos käibemaksuga.

Individuaalõppel

  • 2 inimest a´ 16€ akad tund
  • 3 inimest a´ 14€ akad tund

Kursused toimuvad aastaringselt, algus igal ajal kursuse olemasolul (10-15 inimest) pärast keeletaseme määramist.

3. Õppekeeleks on vene keel ja B2 tasemel eesti keel.

4. Õppekava maht on 200 akadeemilist kontakttundi auditooriumis. Kursuste pikkus varieerub vastavalt sihtrühmale ja õppijate soovile.

5. Koolitaja on Merike Reiljan, kõrgharidus Tartu Ülikool, eriala eesti keel võõrkeelena; täiskasvanute koolitamise kogemus 20 aastat, üle 1000 õppetunni igal aastal, koostöö erinevate firmade, ettevõtete ja asutustega, erinevate sihtgruppidega. Õppetöös kasutatakse Tartu Ülikoolis kaitstud GSEA metoodikat, maksimaalselt imiteeritakse keelekeskkonda. Vajadusel kaasatakse teisi eriharidusega koolitajaid.

7. Kursusel osalemiseks peab soovija võtma ühendust keelefirmaga ning allkirjastama lepingu, piirangud olemasoleva keeletaseme osas puuduvad; keeletase määratakse kindlaks enne lepingu allkirjastamist lühikese vestluse käigus.

Kursuse läbimiseks ja tunnistuse saamiseks peab kursusel osaleja osalema vähemalt 80% auditoorsetes tundides. Kui osaletud tundide arv on väiksem, väljastab keelefirma tõendi läbitud tundide kohta.

Väljastatav tunnistus on registreeritud keelefirma dokumentatsioonis ning kannab järjekorranumbrit.

8. Õppekavas seatud eesmärkide täitmiseks ja oskuste omandamiseks on olemas hästisisustatud klassiruumid päevasel ajal loomuliku valgusega, pimedal ajal hästivalgustatud. Ruumid on talveperioodil köetavad, õppimiseks on mugavad suured lauad, mugavad toolid, markertahvel, audio- ja videotehnika, televiisor, arvuti, printer. Ruumid on plastikakendega ja õhutatavad. Tee, kohv, kakao, küpsised, kompvekid, veeaparaat. Õppijad saavad materjali kursuste hinna sees.

Õppematerjalidena kasutatakse järgmisi materjale:

Merike Reiljani loodud õppematerjalid ja testid

Ajakirjad, ajalehed ja internetis olev avalik info

Roman Kallas „Kõik on korras"

Õppekava eduka läbiviimise tulemusena on õppija omandanud vastavalt Euroopa keeleõppe raamdokumendi keeleoskustasemete kirjeldusele järgmised teadmised ja oskused:

mõistab pikki ja keerukaid tekste, tabab ka varjatud tähendust. Oskab end

spontaanselt ja ladusalt mõistetavaks teha, väljendeid eriti otsimata. Oskab

kasutada keelt paindlikult ja tulemuslikult nii avalikes, õpi- kui ka tööoludes.

Oskab luua selget, loogilist, üksikasjalikku teksti keerukatel teemadel, kasutades

sidusvahendeid ja sidusust loovaid võtteid. Õppija on vilunud keelekasutaja.

Õppekava sisu kirjeldus C1

Läbitavad teemad Õppesisu Õpiväljundid
Sissejuhatus keelde Kursuse kava ja õppematerjalidega tutvumine, keele tähtsamad momendid ja keeleprobleemid, individuaalsed probleemid Õppija on kursis üldiste keeleprobleemidega ning on määratlenud individuaalsed probleemid ja nende lahendamise võimalused
Tegusõna, võtmesõna Dialoogid Elujuhtumid Pööramine olevikus ja minevikus, tegusõna vormid, liittegusõna, umbisikuline tegumood, käskiv kõneviis. Küsimuste koostamine ja nendele vastamine, grammatika jälgimine Sõnavormide määramine Tuntud inimeste elusündmuste refereerimine, sündmuste seotus, põhjused, lahendused. Arutlused ja põhjendused. Audeerimine Õppija oskab pöörata olevikus, minevikus, tunneb tegusõna vorme, liittegusõna, umbisikulist tegumoodi, käskivat kõneviisi, oskab esitada küsimusi ning nendele vastata, oskab arutleda ja põhjendada
Ühendtegusõna, aktiivne ja mitteaktiivne tegusõna Vestlus Ühendtegusõna grammatika ja kasutamine, aktiivse ja mitteaktiivse tegusõna võrdlus ning praktikas kasutamine Vestlusstrateegiad ja nende kasutamine praktikas Õppija oskab võrrelda aktiivset ja mitteaktiivset tegusõna, tunneb vestlusstrateegiaid ja oskab neid kasutada praktikas
See-need, eitussõnad grammatikaga Diskussioon Eitussõnad ja eitamine, nende grammatika, see ja need praktikas Võrdlemine, arvamuse väljendamine, pingerea moodustamine, rõhuliide -gi ja-ki, liitsõnad Audeerimine Õppija tunneb eitussõnu, see ja need, nende grammatikat ning oskab neid kasutada praktikas, tunneb rõhuliiteid -gi ja -ki, oskab väljendada arvamust ning moodustada pingerida
Küsisõnad, asesõnad grammatikaga Arutelu Kõneviisid, väljendid, küsisõnad ja nende kasutamine praktikas Mõtete leidmine ja väljendamine, treening Õppija tunneb kõneviise, väljendeid
Arvsõnade grammatika Loetelu Inimkonna ees seisvad probleemid Arvsõnade grammatika ja nende kasutamine praktikas Suulise eneseväljendusoskuse treening paaristööna ja rühmatööna Audeerimine Õppija tunneb arvsõnade grammatikat ja oskab neid kasutada praktikas
Hakkama-algama-alustama, palju-paljud Kirjeldamine Töö tüüpvigadega, tulevik Individuaalne treening, arutelu ja analüüs, esinemine auditooriumi ees Audeerimine Õppija tunneb tüüpvigu, oskab esineda auditooriumi ees
Käima-minema-tulema, lühivormid Ettekanne Aktuaalsed päevaprobleemid, probleemi tõstatamine ja selle lahendamise viisid Kokkuvõtete tegemine, üldistavate kokkuvõtete tegemine auditooriumi ees Õppija oskab tõstatada probleemi, pakkuda lahendusi ning teha kokkuvõtteid
-ga, millal Ettekanne ja diskussioon Käändelõppude grammatika praktikas Rääkimisstrateegiate treening, suuline treening rühmatööna, paaristööna ja individuaalselt Õppija tunneb käändelõppusid ja nende grammatikat, samuti rääkimisstrateegiaid
Ära, vaid Teksti moodustamine Arvamuse põhjendamine Muutumatute sõnade grammatika praktikas Probleemide lahendamine paaris, rollimängud ja rühmatöö Suuline probleemide tõstatamine, lahendamine, nõu andmine Õppija tunneb muutumatuid sõnu koos grammatikaga
Ma-da inf Teksti moodustamine Seisukohtade kaitsmine Loodus ja tervishoid Ma-da inf grammatika ja selle kasutamine praktikas Sõnajärg, tegusõna lauses, kirjalik lühireferaat tekstist Individuaalne treening, arutelu ja analüüs, esinemine auditooriumi ees Looduse ja inimene ning ökoloogilised probleemid, looduse seos tervisega, tervislikud eluviisid. Õppija oskab valida -ma-da if, tunneb sõnajärge, oskab teha referaati tekstist
Struktuuritreening, vigade parandus Kõneladusus Individuaalne töö oma vigadega Suulise eneseväljendusoskuse treening paaristööna , rühmatööna ja individuaalselt Õppija oskab märgata ja leida oma vigu ning neid parandada
-na, -ks Kõnestrateegiad Tõlge, sidesõnad Kinnisvara. Töö, töökohad ja tööprobleemid Käändelõppude grammatika praktikas Muutumatud sõnad ja nende grammatika, selle kasutamine praktikas Individuaalne treening, arutelu ja analüüs, esinemine auditooriumi ees Võrdlev analüüs kinnisvarast ja kinnisvarahindadest. Õppija tunneb kõiki käändelõppe ning oskab neid kasutada
Käändelõpud Individuaaltreening Kodukeemia ja prügi Käändelõppude kordamine Ettekanded, diskussioonid, arutelud, loetelud, pildi kirjeldamine, kõne aktiivsus ja ladusus Õppija oskab teha ettekandeid haritud auditooriumile, diskuteerida
Mitmuse osastav väite kirjutamine Kool ja haridus Mitmuse osastava grammatika ja selle kasutamine praktikas Väidete avamine kirjalikult, nende vormistamine, stiil ja ülesehitus Elukestev õpe, hariduse valupunktid. Õppija tunneb mitmuse osastava moodustamist
Omastava-osastava valimine Kirja vormistamine Kaubandus ja tarbijakaitse Omastava ja osastava käände valimise põhimõtted ja nende kasutamine praktikas Kirjade vormistamine, stiil Tarbimine ja ühiskond. Õppija oskab valida omastavat ja osastavat käänet, vormistada kirja ning jälgida stiili
Mineviku kasutamine Kirja ülesehitus, sisu avamine Kuritegevus, turvalisus Mineviku grammatika ja kasutamine praktikas Kirja ülesehitus ja sisu Aktuaalsed päevaprobleemid, probleemi tõstatamine ja selle lahendamise viisid nii suuliselt kui kirjalikult Õppija on laiendanud sõnavara
Ohtlikud tegusõnad Grammatika kontroll, vigade parandus Tüüpvigade grammatika, veaohtlikud tegusõnad, vigade märkamine, struktuuri kontroll, audeerimine diskussioonid ja rollimängud Õppija tunneb tüüpvigu
Eessõnad Graafiku avamine, statistiline materjal Muutumatute sõnade grammatika ja selle kasutamine praktikas Sihitise käänded, nende kasutamine praktikas Statistilise graafiku kirjeldamine Statistilise tabeli koostamine Õppija tunneb muutumatute sõnade grammatikat, oskab kirjeldada statistilist tabelit
tagasõnad diagramm, selle avamine Ajakirjandus, meedia Tagasõnad ja nende grammatika, kasutamine praktikas Arvude kasutamine võrdlemisel, diagrammi näidise koostamine grupis Õppija tunneb tagasõnade grammatikat ning oskab neid kasutada praktikas
Muutumatud sõnad Statistilise materjali avamine suuliselt Muutumatute sõnade grammatika ja nende kasutamine praktikas, Vestlusring, arutlused, statistika veenmise alusena, audeerimine
Umbisikulised tegumoed Statistilise materjali avamine kirjalikult Keskkond Umbisikulise tegumoe grammatika, selle kasutamine praktikas Võrdlev analüüs internetist Õppija oskab võrdlevalt analüüsida
Statistilise graafiku kirjeldamine ja statistilise tabeli koostamine Ühendtegusõnad, ära, Üldistavate kokkuvõtete tegemine auditooriumi ees, diagrammipõhiste ning graafikupõhiste järelduste tegemine Audeerimine
Sõnajärg lauses Põhi-ja järgarvsõnad, arvude kasutamine võrdlemisel, diagrammi näidise koostamine grupis Sõnajärje põhimõtted lauses Diagrammil põhineva statistika koostamine Audeerimine Õppija tunneb sõnajärje põhimõtteid lauses, oskab kasutada nii põhi- kui järgarvsõnasid
Rektsioonierinevused Ettekande kirjutamine Ökoloogilised ja globaalprobleemid, Rektsioonierinevused, kokkuvõtte tegemine tekstist rühmatööna Ettekande esitamine kirjalikuna audeerimine Õppija tunneb rektsioonierinevusi eesti keeles
Töö vigadega Stiil Töökohad, karjäär Struktuuriosa ja grammatikatestid Enesepakkumine ja töökoha säilitamine. Dialoogid, karjäärinõustamine
Loengu kuulamine Enesetäiendamine Kuuldud tekstile põhinev arutelu, faktide kuulmine tekstis, audeerimine
Loengu kuulamine ja konspekteerimine Tulevikuväljavaated Loengu kuulamine ning konspekteerimise põhimõtted i-mitmus, konspekteerimise põhinõuded, konspekti arusaadavus, grammatika, lauseehitus, konkreetsus. Tuttava ja tundmatu teksti konspekteerimine Õppija tunneb konspekteerimise põhimõtteid ning oskab neid kasutada praktikas
Eksami kuulamisosa selgitamine ja treening Audeerimisosade selgitus ning testide treening Õppija tunneb audeerimise tehnikat
Eksami struktuuriosa selgitamine ja treening Eksami struktuuriosa testide selgitus ning treening
Eksami suulise osa selgitamine ja treening Eksami suulise osa selgitus ja treening Õppija on kursis C1 tasemeeksami suulise osaga
Eksami kirjaliku osa selgitamine ja treening Eksami kirjaliku osa selgitus ning treening
Tervikeksami treening Eksami nelja osaoskuse treening, terviktestide treening Õppija on saanud ettevalmistuse C1 tasemeeksami sooritamiseks
Maht kokku 200 akad tundi
MERIKE REILJAN KEELEMEES

Reg kood 11480227
merike.reiljan@gmail.com
Skype: meriosi1

Kohtla-Järve
Katse 9/21, 30327

Tel.55 59 69 21
Tel.68 78 155